Nefmi na...

email Facebook GooglePlus Twitter Instagram

Relata refero #27

Źródło.
Nadrabiania zaległości ciąg dalszy. Dziś nowe "Relata refero..", a w nim: adaptacje filmowe, dzień pisarza, akcesoria dla miłośników książek i Severus Snape. Zapraszam!

  • Zazwyczaj oczywistym jest, że to książka góruje nad swoją filmową adaptacją. "Inne zakończenie, fatalnie dobrany aktor, wycięcie istotnych wątków – adaptacji filmowych, które są gorsze od literackich pierwowzorów, chyba każdy z nas obejrzał na pęczki." Jednak okazuje się, że są nieliczne przypadki, w których sam pisarz film na podstawie swojego dzieła uznaje za tak samo dobry lub nawet lepszy. Portal Booklips przygotował zestawienie 5 adaptacji lepszych od swoich książkowych pierwowzorów.
  • Panią Miszczuk bardzo cenię za trylogię, którą otwiera książka "Ja, diablica". Miałam przyjemność być na jej spotkaniu autorskim (szczegóły). Autorka nadal pisze nowe książki (które kiedyś mam nadzieję przeczytać), a w ramach promocji "Pustułki", najnowszej powieści, podzieliła się z Onetem tym, jak wygląda jej przeciętny dzień. Zastanawialiście się kiedyś, jak wygląda 24h z życia pisarza? Macie odpowiedź ;)
  • We wtorek wielu uczniów (w tym ja) wróciło po wakacjach do szkół. Sam powrót z pewnością stanie się lżejszy do zniesienia, kiedy zaopatrzycie się w 11 szkolnych akcesoriów, które musi mieć każdy miłośnik książek. Chcielibyście mieć coś z listy? Przyznam, że ja chętnie przygarnęłabym skarpetki i zegarek ♥
  • Raczej mi się to nie zdarza, ale wiem, że wiele osób czyta jedną książkę kilka razy. Dlaczego? Varoniqusia podjęła się próby odpowiedzenia na pytanie.
  • Severus Snape jest jedną z najbardziej tajemniczych i interesujących postaci w serii książek o przygodach Harry'ego Pottera. Wszystkim fanom polecam film, w którym zawarto najważniejsze sceny z udziałem tegoż bohatera w kolejności chronologicznej.

3 komentarze :

  1. Severus to największe zaskoczenie Harrego Pottera :) Rowling cudnie to wymyśliła:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam już artykuł o pani Miszczuk, przyznam, bardzo ciekawy. Uwielbiam tę autorkę, ma świetne pióro i bardzo przyjemnie czyta się jej książki ;) intrygująco przedstawia się zestaw książkoholika do szkoły - normalnie chcę wszystkie! :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Sticky z buźkami są przesłodkie :-)
    Chciałabym kiedyś spotkać panią Miszczuk - uwielbiam jej styl!

    OdpowiedzUsuń

Znasz już moje zdanie, teraz ja chciałabym poznać Twoje - wyraź opinię, zgódź się ze mną lub nie, podyskutuj, pożartuj. Zostaw po sobie ślad!