Nefmi na...

email Facebook GooglePlus Twitter Instagram

Narodowe Czytanie "Lalki"


Zaczęło się od "Pana Tadeusza". Później przyszedł czas na Fredrę. Rok temu zaszczytu dostąpiła "Trylogia" Sienkiewicza. Wczoraj, 5 września, cała Polska czytała "Lalkę"...
Narodowe Czytanie jest bardzo ciekawą inicjatywą, nie tylko promującą czytanie i polską literaturę, ale także integrującą - ludzie spotykają się i wspólnie spędzają czas. Byłam na wszystkich edycjach, które dotychczas się odbyły. O ile pierwsze dwie jeszcze miały ręce i nogi, i broniły się dobrą organizacją, to zeszłoroczna akcja była tragedią. Jeśli Was to interesuje, odsyłam tutaj. W każdym razie, we wpisie zarzekałam się, że dwa razy zastanowię się, zanim znów wybiorę się na Narodowe Czytanie. Jednak mimo wszystko, zdecydowałam się pojawić także w tym roku.

I powiem tylko, że nie żałuję - było o niebo lepiej niż rok temu. Zamiast kilku rozrzuconych punktów czytelniczych, zorganizowano jeden, ale za to w centrum i dobrze nagłośniony. Lektorzy, ubrani w stroje z epoki, niewątpliwie wyróżniali się z tłumu słuchaczy.
Niestety, nie wydrukowano programów, dlatego jeśli ktoś nie sprawdził wcześniej, to nie wiedział , co się będzie działo. W punkcie opisanym jako "Informacja", można było otrzymać jedynie pamiątkową pieczątkę - wiadomości już nie.
Wolontariusze, podobnie jak rok temu, robili niewiele, a praktycznie rzecz biorąc - nic. Znowuż odbył się plener malarski, nijak powiązany z czytaniem.

Jednak, choć nie było idealnie, już na pierwszy rzut oka widać, że Narodowe Czytanie we Wrocławiu ma się znacznie lepiej niż rok temu. Organizatorzy mają coraz większe doświadczenie, a sama akcja cieszy się o wiele większym zainteresowaniem niż na początku. Myślę, że jeśli tylko będę miała możliwość, to na wydarzeniu pojawię się także za rok.

PS Wiecie, że w akcję zaangażowała się także moja nowa szkoła? W piątek odbyło się spotkanie, na którym dyrektor opowiedział trochę o "Lalce", o swoich odczuciach względem powieści i przeczytał nam kilka fragmentów. Trzeba się angażować w promocję czytelnictwa, zwłaszcza wśród uczniów, prawda? :)

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Znasz już moje zdanie, teraz ja chciałabym poznać Twoje - wyraź opinię, zgódź się ze mną lub nie, podyskutuj, pożartuj. Zostaw po sobie ślad!