Nefmi na...

email Facebook GooglePlus Twitter Instagram

Oczarowanie

Tytuł oryginału: Entice
Autor: Carrie Jones

Bedford ogarnęła panika. Piksy atakują bez skrupułów, porywając kolejnych nastolatków.
Tymczasem Zara, z pomocą Astleya i przyjaciół, próbuje odnaleźć drogę do tajemniczej Walhalli, krainy bogów, w której przebywają polegli wojownicy, między innymi Nick. Jednak dziewczyna ma wątpliwości: czy chłopak nadal będzie ją kochał, mimo tego, że przemieniła się w piksa? 
Dodatkowo od kiedy została królową piksów, jest rozdarta między swoim królem, Astleyem i wilkołakiem, którego mają uratować...

Trzecia część serii "Pragnienie".
Według mnie książka jest nieco chaotyczna. Autorka umieściła w niej postaci, które w ogóle do siebie nie pasują. Weźmy na przykład piksy, które są przedstawiane jako nie lubiące żelaza wróżki i nordyckich bogów, Odyna, Thora itp. Uważam, że te postaci nie pasują do siebie i wprowadzają zamieszanie w książce, co sprawia, że trudno się zorientować, o co chodzi.
Zara również jest postacią pełną sprzeczności. Z jednaj strony co chwilę podkreśla, że jest pacyfistką, a z drugiej grozi śmiercią piksowi. Poza tym raz tęskni za Nickiem, a w następnym momencie trzyma Astleya za rękę, pozwala, aby ją obejmował... To trochę frustrujące.
Książkę czyta się szybko, a język jest przystępny. Fabuła jest ciekawa i nieprzewidywalna. Autorka nie "bała się" uśmiercić kilku postaci, a innych "przeciągnąć" na złą stronę, co dodatkowo urozmaica historię.
Podsumowując, książka mnie nie powaliła na kolana, ale nie była też bardzo zła. Sami zdecydujecie, czy chcecie ją przeczytać.

Nefmi

2 komentarze :

  1. Czytałam dwie pierwsze części i myślę, że tą, mimo wszystko, również przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak napisałam: decyzja należy do Ciebie :)

      Usuń

Znasz już moje zdanie, teraz ja chciałabym poznać Twoje - wyraź opinię, zgódź się ze mną lub nie, podyskutuj, pożartuj. Zostaw po sobie ślad!