Nefmi na...

email Facebook GooglePlus Twitter Instagram

"English Matters" nr 62 styczeń/luty


W ten piękny lutowy dzień, kiedy jeszcze mogę dłużej pospać dzięki feriom, przychodzę do Was z recenzją styczniowo-lutowego numeru magazynu dla uczących się języka angielskiego, "English Matters". Zastanawialiście się kiedyś ile szybek zostało użytych do stworzenia zegara ze słynnej wieży Elizabeth Tower, znanej raczej pod nazwą Big Ben?


Na początek, jak zwykle, seria krótkich tekstów w dziale This and That, w tym między innymi kilka zabawnych cytatów. Jeden szczególnie przypadł mi do gustu:
"Some cause happiness wherever they go; others, whenever they go." ~ Oscar Wilde
Poza tym dowiedziałam się o "końskim paszporcie" i o krukach w londyńskiej twierdzy Tower.

Jak zazwyczaj, EM przedstawia pokrótce sylwetkę jakiejś znanej osobistości - w tym wypadku był to Patrice Bart-Williams, znany ze specyficznego stylu muzyki, którą wykonuje, a mianowicie "sweggae" (Patrice - Sweggae Man Floating Towards the Sun). Przyznam szczerze, że ani nazwisko, ani ten nietypowy gatunek nigdy nawet nie obił mi się o uszy, więc z tym większą ciekawością przeczytałam artykuł.

Jednak w wydaniu (które niestety średnio przypadło mi do gustu - nie do końca moje tematy), zdecydowanie króluje tekst o słynnej wieży zegarowej, Big Ben - the Legendary Landmark. Jedna z najbardziej charakterystycznych budowli na świecie kryje w sobie i swojej historii wiele sekretów i ciekawostek, które przynajmniej po części poznajemy dzięki lekturze czasopisma.

Fenomenalny jest tekst Phenomenal Phrasal Verbs. "Frejzale" to połączenia wyrazów, które razem mają zupełnie inne znaczenie niż osobno. Jakby nie patrzeć, jest to niezwykle ważny element języka, tak mówionego, jak i pisanego. Warto jest je znać, ponieważ znacznie ułatwia to codzienną komunikację w języku angielskim.

Na szczęście nie zawiódł dział Travel. Tym razem przenosimy się do miasta Birmingham (Birmingham - a Phoenix from the Flames). Miasto cieszy się bardzo złą reputacją, co - jak się okazuje - jest bardzo niesprawiedliwe. O urokach, zabytkach i kulturze współczesnego Birmingham naprawdę warto przeczytać.

Ostatnio pisałam, że bardzo spodobał mi się quiz sprawdzający, jak dokładnie przeczytaliśmy gazetę. Hurray, hurray, w tym numerze także jest coś takiego. Świetny pomysł, mam nadzieję, że już tak zostanie 😄
~~~
Mimo, że nie wszystkie artykuły mnie zaciekawiły, to jak zwykle serdecznie polecam Wam naukę z magazynami wydawnictwa Colorful Media. Piękne zdjęcia, dokładnie i dogłębnie opracowane tematy, słowniczki, możliwość posłuchania niektórych tekstów... Czego chcieć więcej? Może tylko wydania specjalnego - moja recenzja już pojutrze!

Za możliwość nauki phrasali i krótką podróż do Birmingham dziękuję wydawnictwu Colorful Media!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Znasz już moje zdanie, teraz ja chciałabym poznać Twoje - wyraź opinię, zgódź się ze mną lub nie, podyskutuj, pożartuj. Zostaw po sobie ślad!