Nefmi na...

email Facebook GooglePlus Twitter Instagram

"English Matters" nr 61/2016 listopad grudzień

Witajcie, kochani! Czas na recenzję najnowszego listopadowo-grudniowego numeru magazynu dla osób uczących się języka angielskiego "English Matters". Uff, długie mi to zdanie wyszło 😃 Więc, nie przedłużając, zaczynajmy!
~~~
Zacznę może od tego, że znowu będziemy musieli poradzić sobie bez zdjęć. Niestety, tak jak jakiś czas temu, koperta, a z nią i gazeta przemokły podczas oczekiwania w skrzynce. Bardzo, bardzo mi przykro, że tak wyszło, zwłaszcza, że jak zwykle zdjęcia są naprawdę świetne. Ale może to Was tym bardziej zachęci do kupna 😉
~~~
Zacznijmy od głównego tematu numeru, czyli Grammar - Life-saving Tricks. Nie będę ukrywać, że trochę się zawiodłam, ponieważ wszystkie triki znałam. Nie mówiąc już o tym, że owe "triki" to po prostu wybrane zagadnienia z gramatyki opatrzone przykładami. Niemniej nie wątpię, że komuś, kto nie zna reguł mogą uratować życie, jak mówi tytuł.

Potem, na szczęście, jest już tylko lepiej. Już jeden z pierwszych artykułów, choć krótki, poruszył ciekawy temat. Mianowicie Poetry Named After a Town krótko opowiada o tym, jak powstały limeryki i czym się charakteryzują. Znajdziecie tam też przykłady znanych utworów, chociażby ten:

"There was an Old Man of Peru
Who watched his wife making a stew.
But once, by mistake,
In a stove she did bake
That unfortunate Man of Peru."

Następnie, jak w każdym numerze, znajduje się wywiad. Tym razem padło na Toma Hiddlestona (Tom Hiddleston - a Screen Chameleon). Cóż, bez bicia przyznam, że kojarzyłam go jedynie z roli Lokiego, w filmie "Thor". Dlatego jeszcze chętniej zabrałam się za lekturę.

Bardzo spodobał mi się także wywiad z Catherine Reef, autorką biografii sióstr Brontë (A Family Saga that Still Goes On - The Brontës). Kto wie, może kiedyś ją przeczytam 🙂

W dziale "Conversation Matters" znalazło się zestawienie zwrotów przydatnych podczas zakupowego szaleństwa (Shopping Spree).

Jak zwykle, nie zawiódł dział "Travel". W tekście Oxford and Cambridge - a Tale of Two Cities przedstawione zostały historie dwóch chyba najbardziej znanych uniwersytetów Wielkiej Brytanii oraz ich rywalizacja na przestrzeni wieków. A że tekst tradycyjnie dopełniają piękne zdjęcia, nie da się przejść obok niego obojętnie.

I na koniec coś, co bardzo mi się podoba - quiz na końcu numeru (Do You Remember?). W poprzednich numerach nie było czegoś takiego, a uważam, że to fajna sprawa, ponieważ czytelnik ma możliwość sprawdzenia, jak wnikliwie przeczytał i ile zapamiętał (mi poszło całkiem nieźle 😃). 
~~~
Jak zazwyczaj, każdy tekst uzupełnia słowniczek trudniejszych słówek i sformułowań. Niektóre artykuły można odsłuchać, pobierając nagrania ze strony wydawnictwa. Pozostaje mi tylko polecić Wam magazyny "English Matters" i zachęcić do nauki bądź doskonalenia języka z ich pomocą!

Za możliwość dowiedzenia się czegoś więcej o Oxfordzie oraz Cambridge, a także poznania bliżej sióstr Brontë dziękuję wydawnictwu Colorful Media!
~~~
Poza tym zapraszam Was na bloga projektu społecznego Choose Your Language. Celem projektu jest zachęcenie odbiorców do podjęcia świadomej decyzji o nauce nowego języka obcego oraz zaproponowanie sposobów ich nauki. Na blogu znajdziecie interesujące artykuły, infografiki, ciekawostki lingwistyczne oraz dużo więcej. yourlanguage.pl

2 komentarze :

  1. Zaciekawił mnie artykuł o tych dwóch brytyjskich uniwersytetach więc może skusze się na kupno tego numeru :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciągle zbieram się do tego, żeby kupić ten magazyn, ale jakoś zawsze jest mi nie po drodze :)

    OdpowiedzUsuń

Znasz już moje zdanie, teraz ja chciałabym poznać Twoje - wyraź opinię, zgódź się ze mną lub nie, podyskutuj, pożartuj. Zostaw po sobie ślad!