Nefmi na...

email Facebook GooglePlus Twitter Instagram

Miasto popiołów

Tytuł oryginału: City of Ashes. The Mortal Instruments - Book Two
Autor: Cassandra Clare

Druga część bestsellerowej serii "Dary anioła".

Życie Clary zmieniło się diametralnie, kiedy dowiedziała się, że świat nie jest tak bezpieczny, jak jej się wydawało. Zamieszkują go również demony i pół-demony (wampiry, wilkołaki, czarownicy), a ona sama należy do Nephilim, których zadaniem jest ochrona ludzi przed demonami.

W dodatku jej serce jest złamane, ponieważ Jace okazał się być jej... bratem! Tylko jak zapanować nad własnymi uczuciami, kiedy rozum podpowiada jedno, a serce nadal mocniej bije na widok ukochanego?

Tymczasem, do Instytutu przyjeżdża Inkwizytorka i wtrąca Jace'a do więzienia w Mieście Kości. Chłopak jest tam świadkiem śmierci Cichych Braci, a Valentine wykrada Miecz, którego pilnowali. Tylko do czego go potrzebuje?

" 'Malując coś, próbujesz to schwytać na zawsze' (...) 'Jeśli naprawdę coś kochasz, nie starasz się zatrzymać tego na zawsze. Musisz temu czemuś pozwolić się zmieniać.' "

Pierwszy tom serii „Dary Anioła” autorstwa Cassandry Clare był niesamowity. Nie mogłam doczekać się chwili, w której w me ręce trafi kontynuacja. Teraz, po lekturze drugiego tomu, mogę powiedzieć jedno – nie dziwię się, że ta seria zebrała na całym świecie rzesze fanów i zbiera kolejnych.

Wydaje mi się, że fenomen tej serii polega na tym, że świat wykreowany przez autorkę jest zaskakujący, fabuła świetnie przemyślana, a bohaterowie tak charyzmatyczni, że ciężko uwierzyć, że nie są prawdziwi.

" 'Nigdy nie wiedziałem, gdzie jest moje miejsce. Ale ty sprawiłaś, że zależy mi na tym, żeby je mieć.' "

Trudno się dziwić, że sięgając po "Miasto popiołów" trochę się denerwowałam, bo bałam się, że autorka nie poradzi sobie z drugą częścią tak dobrze jak z pierwszą- wiele serii tak właśnie "poległo" w moich oczach. Okazało się jednak, że autorka nie straciła formy pisząc tom drugi i jej czar nadal trwa. Niezwykle ucieszyło mnie to, że nie starała się ona na siłę stworzyć wątków, które byłyby przeznaczone dla dojrzalszej grupy czytelników, tyko została przy konwencji typowo młodzieżowej.


"Miasto popiołów" jest wprost "naszpikowane" zwrotami akcji. Trzecioosobowa narracja pozwala skupić się na wielu wątkach, a także pozwala poznać myśli większości bohaterów. Ci zaś są równie wyraziści, co w pierwszym tomie. Clary nadal jest odrobinę dziecinna i irracjonalna, a Jace niezmiennie jest arogancki i sarkastyczny.

"-Nie chcę być mężczyzną - oświadczył Jace. - Chcę być gniewnym nastolatkiem, który nie umie poradzić sobie z wewnętrznymi demonami i dlatego wyżywa się werbalnie na innych."

Książka jest dobrze napisana, swobodnym, stosunkowo nietrudnym językiem, przez co strony same spływają spod palców. Niedosyt, który pozostawia poprzednia część, zostaje pogłębiony wraz z końcem tej książki! Polecam!

Nefmi

2 komentarze :

  1. Koniecznie muszę przeczytać, zwłaszcza po fenomenalnej części 1 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam już pierwszą część, która czeka w kolejce :)

    OdpowiedzUsuń

Znasz już moje zdanie, teraz ja chciałabym poznać Twoje - wyraź opinię, zgódź się ze mną lub nie, podyskutuj, pożartuj. Zostaw po sobie ślad!