Nefmi na...

email Facebook GooglePlus Twitter Instagram

Podsumowanie roku 2018

5 dni temu świętowaliśmy Nowy Rok. "2019" pojawiło się w kalendarzu tak szybko, że szczerze mówiąc, nawet się nie zorientowałam, kiedy ten czas upłynął. Przyszedł czas na - w moim wypadku - skromne podsumowanie 2018 roku.

Przykro mi to mówić, ale rok 2018 na moim blogu był katastrofą. 5 postów na rok, 12 miesięcy, 52 tygodnie, 365 dni... Wstyd i hańba! Moim jedynym usprawiedliwieniem jest fakt, że sporo się u mnie wydarzyło - przygotowywanie się do matur, same matury, dosyć czasochłonny kurs prawa jazdy, kilka krótszych i dłuższych wyjazdów, wreszcie studia. Jeszcze 2 lata temu miałam nawyk regularnego pisania, recenzowania, wrzucania postów tutaj i na powiązane z blogiem profile w mediach społecznościowych. Narząd nieużywany zanika i tak skończyło moje blogowanie - odkładane na wieczne nigdy i czas, kiedy będę miała więcej czasu.

Jednak nadal niezwykle trudno rozstać mi się z tym "moim" miejscem Internecie. Nie przeszkadza mi, że niewiele osób tutaj zagląda - chyba od początku pisałam przede wszystkim dla siebie i swojej satysfakcji. Chciałabym nadal to robić, by w jakiś sposób odpocząć od tego, czym zajmuję się na co dzień. Nie chcę się narażać na zbyt wiele matematyki i fizyki bez jakiejś przeciwwagi. Dlatego postaram się jednak wygospodarować czas, żeby tu bywać. Może nie tak często i regularnie, jak 3-4 lata temu, ale mam nadzieję częściej niż w roku ubiegłym. Zobaczymy, co z tego wyniknie, bo mam  niemiłe wrażenie, że 1,5 roku temu pisałam już podobny post o "reanimacji" bloga...

Dobrze, wyjaśniłam już chyba wszystko, co powinnam była wyjaśnić, więc przejdźmy do podsumowania. Ograniczę się do moich wyników czytelniczych, bo o statystykach na blogu wstyd pisać.

W 2018 roku miałam większą lub mniejszą przyjemność przeczytać 54 książki.

STYCZEŃ
1. "Ostatnia spowiedź III" Nina Reichter - str. 370
2. "Eleonora & Park" Rainbow Rowell - str. 359
3. "Stowarzyszenie Wędrujących Dżinsów" Ann Brashares - str. 319
4. "Wybór opowiadań" Tadeusz Borowski - str. 175

LUTY
1. "Zdążyć przed Panem Bogiem" Hanna Krall - str. 109

MARZEC
1. "Dżuma" Albert Camus - str. 200
2. "Tango" Sławomir Mrożek - str. 207

KWIECIEŃ
1. "W stronę lasu świetlików" Yuki Midorikawa - str. 172

MAJ
1. "Anioły" wydanie zbiorowe - str. 192
3. "Klątwa tygrysa" Colleen Houck - str. 355
4. "Klątwa tygrysa. Wyzwanie" Colleen Houck - str. 414
5. "Klątwa tygrysa. Wyprawa" Colleen Houck - str. 472
6. "Klątwa tygrysa. Przeznaczenie" Colleen Houck - str. 392
7. "Intruz" Stephanie Meyer - str. 560

CZERWIEC
1. "Mroczne umysły" Alexandra Bracken - str. 450
2. "Nigdy nie gasną" Alexandra Bracken - str. 479
3. "Po zmierzchu" Alexandra Bracken - str. 511
4. "451° Fahrenheita" Ray Bradbury - str. 175
5. "Bajki robotów" Stanisław Lem - str. 192
6. "Koralina" Neil Gaiman - str. 112
7. "Nowy wspaniały świat" Aldous Huxley - str. 255
8. "Biel. Notatki z Afryki" Marcin Kydryński - str. 656
9. "Gwiezdny pył" Neil Gaiman - str. 208

LIPIEC
1. "Chłopcy" Jakub Ćwiek - str. 319
2. "Chłopcy. Bangarang" Jakub Ćwiek - str. 303
3. "Chłopcy. Zguba" Jakub Ćwiek - str. 352
4. "Chłopcy. Największa z przygód" Jakub Ćwiek - str. 395
5. "Przygody Piotrusia Pana" J. M. Barrie - str. 153
6. "Tekst" Dmitry Glukhovsky - str. 366
7. "Howl's Moving Castle" Diana Wynne Jones - str. 232
8. "Sekrety urody Koreanek" Charlotte Cho - str. 224
9. "Castle in the Air" Diana Wynne Jones - str. 152

SIERPIEŃ
1. "House of Many Ways" Diana Wynne Jones - str. 159
2. "Kształt wody" D. Kraus, G. del Toro - str. 433
3. "Krabat" Otfried Ptrussler - str. 243
4. "Carrie" Stephen King - str. 254
5. "Życie na miarę. Odzieżowe niewolnictwo" Marek Rabij - str. 224

WRZESIEŃ
1. "Ponad wszystko" Nicole Yoon - str. 328
2. "Kwiaty dla Algernona" Daniel Keyes - str. 266
3. "Przybysz" Piotr Tymiński - str. 158
4. "Hush 1" J. Loeb, J. Lee - str. 168
5. "Hush 2" J. Loeb, J. Lee - str. 184
6. "Magiczne istoty" Simon Holland - str. 48
7. "Londyn" Edward Rutherfurd - str. 988
8. "Wolf's Rain 1" K. Nobumoto, T. Iida - str. 180
9. "Wolf's Rain 2" K. Nobumoto, T. Iida - str. 212

PAŹDZIERNIK
1. "Agonia. Lekarze i pacjenci w stanie krytycznym" Paweł Kapusta - str. 301
2. "Wielki Gatsby" F. Scott Fitzgerald - str. 198
3. "Proxima" Stephen Baxter - str. 560

LISTOPAD
1. "Nigdziebądź" Neil Gaiman - str. 384
2. "Dziadek do orzechów" E. T. Hoffmann - str. 96
3. "Beren i Luthien" J. R. R. Tolkien - str. 367

GRUDZIEŃ
1. "Lot nad kukułczym gniazdem" Ken Kesey - str. 368

W sumie daje to 16 357 stron (byłoby ich więcej, ale nie wliczam książek, których nie skończyłam), czyli ok. 45 stron dziennie. Mogło być, oczywiście, lepiej, ale nie narzekam. Liczę na to, że kolejny rok będzie lepszy.

Życzę Wam wszystkiego, co najlepsze w tym nowym 2019 roku. Obyście zrealizowali swoje marzenia i plany, aby można było zacząć rozglądać się za nowymi!

Do napisania,

1 komentarz :

Znasz już moje zdanie, teraz ja chciałabym poznać Twoje - wyraź opinię, zgódź się ze mną lub nie, podyskutuj, pożartuj. Zostaw po sobie ślad!