Nefmi na...

email Facebook GooglePlus Twitter Instagram

Opowieści niesamowite

Opowieści niesamowite - Marcin RusnakAutor: Marcin Rusnak

"Opowieści niesamowite", to druga książka wrocławskiego autora, Marcina Rusnaka. Zawiera 12 opowiadań podzielonych na trzy księgi: Księgę Końca, Magii i Strachu.

Księga Końca:
- Kołysanki dla umarłych: tekst post-apokaliptyczny.
- Zły szeląg: utwór cyberpunkowy.
- Pielgrzymka: krótkie opowiadanie w klimacie lekkiego science fiction.
- Pojedynek: premierowy, dotychczas niepublikowany szort.

Księga Magii:
- Bociani Zagon: premierowe opowiadanie z Filipem Saggo, bohaterem pierwszej książki autora: "Czas ognia, czas krwi".
- Opowieść, którą znam tylko ja: szort fantasy.
- Farid Tkacz i latający dywan: premierowe opowiadanie fantasy nieco w klimacie Baśni tysiąca i jednej nocy.
- Zabijając ptaki: tekst urban fantasy.

Księga Strachu:
- Koszmar z Yelland: premierowe opowiadanie grozy w klimacie prozy Lovecrafta.
- Białe piekło: miniatura.
- Pudełko pełne cudów: premierowe opowiadanie grozy, ponownie inspirowane Lovecraftem.
- Ostatni śnieg w roku: krótkie opowiadanie psychologiczne, którego bohaterem jest sir A. C. Doyle.*
Farid tkacz i latajacy dywan epub
Ilustracja do opowiadania "Farid Tkacz..."

Księga Końca, jak sama nazwa wskazuje, zawiera opowiadania o końcu. Mnie osobiście najbardziej z tego podzbioru podobało się opowiadanie "Kołysanki dla umarłych". Opowiada ono o kobiecie, która wędrując samotnie, przypadkiem natrafia na audycję radiową, prowadzoną przez być może ostatniego człowieka (oprócz niej). Opowiadanie jest nastrojowe, dynamiczne i nieprzewidywalne.

Następnie autor "przechodzi" do Księgi Magii. Stąd chyba najbardziej podobało mi się jedno z dłuższych opowiadań- "Farid Tkacz i latający dywan". Opowiadanie jest w klimacie "Baśni Tysiąca i jednej Nocy". Tajemnice, intrygi i naprawdę trudne zadanie do wykonania. Czy bohater mu sprosta?

Ilustracja do opowiadania "Pudełko pełne cudów"
Książkę kończy Księga Strachu. Chyba się domyślacie, jakie opowiadania zawiera :) Najbardziej przypadło mi do gustu opowiadanie "Pudełko pełne cudów". Opowiada historię pewnego grafika, który w starym domu rodziców znajduje pudełko, które spełnia życzenia. Jednak wszystko ma swoją cenę... Jak przyjdzie zapłacić artyście?

Książka jest pięknie wydana. Grafika na okładce, autorstwa Georgia Markova, świetnie pasuje do tematyki opowiadań. Ciekawymi przerywnikami są ilustracje związane z treścią opowiadań autorstwa Macieja Kaźmierczaka i ikony, których autorką jest Marta Rusnak.

Panu Marcinowi należy się duży plus za posłowie umieszczone na końcu zbioru. Jest tam zawarte w jakich okolicznościach powstało opowiadanie lub co było inspiracją, do jego napisania.

Zbiór jest naprawdę wart polecenia. Myślę, że każdy znajdzie w nim coś dla siebie.

Nefmi

*opisy opowiadań

Jeśli chcielibyście się zpoznać ze zbiorem, jest on dostępny za darmo tutaj: http://wydaje.pl/e/opowiesci-niesamowite
Natomiast jeśli chcielibyście dowiedzieć się czegoś o autorze, warto zajrzeć tu: http://marcinrusnak.wordpress.com

10 komentarzy :

  1. Od czasu do czasu lubię sięgnąć po zbiory opowiadań, a link do tego wrzucę do zakładek. Wydaje się być interesujące. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zaciekawiłam, a zbiór naprawdę warto przeczytać :)

      Usuń
  2. Oj świetnie napisałaś o tej książce
    :)
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Okładka jest naprawdę fajna, podoba mi się :) Co do samej książki to nigdy się z nią nie spotkałam i chociaż nie dodam jej do listy "must have" to postaram się zapamiętać, jak kiedyś wpadnie mi w ręce to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Cię zainteresowała :) Rzeczywiście może nie jest ona popularna, ale jednak myślę, że warto po nią sięgnąć :)

      Usuń
  4. Już ściągnęłam i jak tylko będę miała chwilkę czasu, to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od niedawna zaczęłam czytać książki polskich pisarzy i to jest jeden z powodów,dla których skusze się na tą książę. A po za tym nie wiedziałam,że są polskie książki o takiej tematyce- uważam, że to co dla mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tę książkę zdecydowanie warto przeczytać :)

      Usuń

Znasz już moje zdanie, teraz ja chciałabym poznać Twoje - wyraź opinię, zgódź się ze mną lub nie, podyskutuj, pożartuj. Zostaw po sobie ślad!