Nefmi na...

email Facebook GooglePlus Twitter Instagram

"English Matters" nr 49/2014 listopad/grudzień


Dawno nie było u mnie recenzji żadnego magazynu do nauki języka. Wszystko to ze względu na moją szkołę i brak czasu. Jednak dziś znalazłam go trochę, aby z przyjemnością i na spokojnie przeczytać "English Matters". A co znajdziecie w tym numerze?

Tematem głównym jest postać Benedicta Bumberbatcha, aktora, którego możecie kojarzyć z serialu pt. "Sherlock Holmes". Artykuł o nim, jego rodzinie, początkach kariery i obecnej sytuacji wydał mi się jednym z najciekawszych w tym numerze. Ale może to tylko dlatego, że bardzo go lubię? ;)

W dziele kulturowym temat bliski blogerom - mianowicie vlogi. Przyznam szczerze, że raczej nie oglądam żadnego regularnie i nie interesuję się nimi. Jednak Vlogging it Out sprawił, że mam ochotę zacząć. Ten niby podobny, ale jednak różny od blogosfery świat jest niezwykle interesujący i momentami naprawdę potrafi zadziwić.

Zastanawialiście się kiedyś, kto wymyśla różne słowa? Skąd się wziął "gremlin", "nerd" czy "butterfingers" (niezdara)? Na Wasze odpowie artykuł To Coin a Phrase, w którym autor zamieścił kilka ciekawych słów, ich twórcę, definicję i cytat, w którym pierwszy raz użyto tegoż zwrotu.

W dziale o podróżach, zwiedzamy stolicę Chin - Pekin (The Melting Pot of Beiling), kolejny podpowie Wam, jak prowadzić rozmowy telefoniczne po angielsku (Telephoning in English), a z lektury ostatniego (Let's Get Movin') wyniesiecie trochę informacji o sporcie.

Dodatkowo ze strony wydawnictwa, można ściągnąć listę ciekawych idiomów na zimę. 
~~~
Wiecie, co Wam powiem? Z każdym numerem magazyn robi się coraz ciekawszy. I naprawdę widzę efekty nauki wraz z nim - podczas lektury bezwiednie zapamiętuję przynajmniej część słówek. Jeśli i Wy macie ochotę łatwo i z przyjemnością poćwiczyć język angielski, to gorąco polecam!

Za możliwość nauki z magazynem dziękuję wydawnictwu Colorful Media!

3 komentarze :

  1. Zawsze chciałam zapoznać się z tym czasopismem. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Magazyn jest coraz ciekawszy. Czytałem i jestem podobnie, jak Ty zachwycony :)

    OdpowiedzUsuń
  3. aaaa warto kupić dla artykułu o Cauberbatchu <3 <3

    OdpowiedzUsuń

Znasz już moje zdanie, teraz ja chciałabym poznać Twoje - wyraź opinię, zgódź się ze mną lub nie, podyskutuj, pożartuj. Zostaw po sobie ślad!