Nefmi na...

email Facebook GooglePlus Twitter Instagram

My first book tag!

Witajcie! Pewna anonimowa osoba zapytała, czy mogłabym zrobić "My first book tag!" (pytanie). Tak więc, spełniam prośbę :)

1. Pierwsza lektura.
Pierwsza lektura, którą pamiętam to "O psie, który jeździł koleją" Romana Pisarskiego. Pamiętam, że to była pierwsza książka, którą przeczytałam w jeden dzień i bardzo przeżywałam wydarzenia, zwłaszcza zakończenie.

2. Pierwsza lektura, którą pokochałam.
Znów "O psie, który jeździł koleją" :)

3. Pierwsza książka, którą znienawidziłam.
Raczej nie mam książki, której szczerze nienawidzę. Niektóre mi się nie podobają, ale nie tak bardzo, żeby ich nienawidzić. Nawet "Krzyżaków", których moi rówieśnicy szczerze nienawidzą, ja darzę pewnym sentymentem, bo naprawdę polubiłam Zbyszka ^^

4. Pierwsza książka, którą sama kupiłam.
"Dziedzictwo. Tom I" Christophera Paoliniego. Pamiętam, że pierwsze trzy części dostałam pod choinkę i bardzo szybko je skończyłam, a potem z niecierpliwością czekałam na zakończenie. Nawet się nie domyślacie, jak zrozpaczona byłam, kiedy dowiedziałam się, że czwarty tom podzielą na dwa...

5. Pierwsza książka, którą pożyczyłam.
Nie pamiętam, komu i jaką książkę pożyczyłam jako pierwszą, ponieważ w klasie miałam dziewczynę, która także lubiła czytać i od początku wymieniałyśmy się pozycjami. Natomiast z biblioteki pożyczałam już pewnie lektury i nie pamiętam, która była pierwsza. Jednak książką, którą wypożyczyłam i którą na długo zapamiętałam jest "Szatan z siódmej klasy", którego przeczytałam w trzeciej klasie (sama z siebie!).

6. Pierwsza książka, którą sprzedałam.
Pewnie podręczniki się nie liczą? Raczej nie sprzedaję książek, głownie je wymieniam bądź oddaję. Jednak ostatnio udało mi się dokonać transakcji na Fincie, więc myślę, ze to się liczy. A więc tytuł, który sprzedałam to: "Urodzony w cieniu talibów" Andrei Busfield (KLIK).

7. Pierwsza książka, którą zrecenzowałam.
Myślę, że będzie to "Szeptem" Becci Fitzpatrick (KLIK).

8. Pierwsza nieskończona książka.
Pierwszą i na razie jedyną książką, której nie zdołałam skończyć jest "Klątwa Magdaleny" F. G. Cottama (KLIK).


9. Pierwsza książka, która doprowadziła mnie do łez.
Wraca "O psie, który jeździł koleją".


10. Pierwsza książka, której ekranizację obejrzałam.
"Eragon" Christophera Paoliniego.


11. Pierwsza seria, którą przeczytałam.
Znowu seria o Eragonie :)


12. Pierwsza książka, którą pamiętam z dzieciństwa.
"Mała księżniczka" i "W pustyni i w puszczy" - nie wiem, która była pierwsza ^^


13. Pierwsza książka, na której wydanie czekałam.
"Dziedzictwo. Tom I", a potem "Dziedzictwo. Tom II".


14. Pierwsza książka, do której świata chciałabym się przenieść.
Ktoś zgadnie? Tak! "Eragon"... Jestem oryginalna xD


15. Pierwsza książka, która spowodowała, że zakochałam się w czytaniu.
Nie mam pojęcia. Może "W pustyni i w puszczy", może "O psie, który jeździł koleją", może "Eragon", może "Szatan z siódmej klasy"? Nie wiem. Po prostu nie pamiętam, kiedy dokładnie się zakochałam ^^

~~~
Nominuję przede wszystkim:
2. Wiecznie Zaczytaną z bloga http://wiecznie-zaczytana-blog.blogspot.com/.
3. Zuzę Jaskólską z bloga http://maximumofbooks.blogspot.com/.
Poza tym, nominuję każdego, kto ma ochotę wziąć udział (wtedy wklejcie linki :)). A tych, którzy nie chcą barć w tym udziału, pytam: czy jakieś Wasze odpowiedzi byłyby zgodne z moimi? Czy może zupełnie inne? Chętnie się dowiem, jaka była Wasza pierwsza książka :)

Nefmi

8 komentarzy :

  1. Moją pierwszą książką był chyba "Kubuś Puchatek" Milne :-) Bardzo miło wspominam "Eragona". Będę odwiedzać Cię nieco częściej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Kubusia (...)" też pamiętam i bardzo miło wspominam.
      Miło mi ^^

      Usuń
  2. Ja również uwielbiałam "O psie, który jeździł koleją" ;). Choć pierwszą moją lekturą był chyba "Plastusiowy pamiętnik" ... A "Eragona" nie czytałam :P, to raczej seria "Felix, Net i Nika" sprawiła, że zakochałam się w czytaniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie miałam okazji czytać "Plastusiowego pamiętnika", widziałam tylko przedstawienie. "Felixa, Neta i Nikę" również uwielbiam, ale tę serię czytałam już trochę później :)

      Usuń
  3. Moją pierwszą książką były chyba "Dzieci z Bullerbyn". Ciekawa zabawa :)

    pasion-libros.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za nominację :P Dzisiaj już dodawałam posta, więc nie szalejmy, ale w przeciągu kilku dni pojawi się ten tag i u mnie :D
    Kurcze, wszyscy wymieniają tego "Psa, który jeździł koleją", a ja tej książki w życiu w ręce nie miałam. Chyba muszę to szybko zmienić..

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, trzeba mieć dobra pamięć do tej zabawy, bo ja na większość pytań nie pamiętam odpowiedzi :]

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten wpis pojawi się niedługo u mnie na blogu, bo już wcześniej zostałam nominowana

    OdpowiedzUsuń

Znasz już moje zdanie, teraz ja chciałabym poznać Twoje - wyraź opinię, zgódź się ze mną lub nie, podyskutuj, pożartuj. Zostaw po sobie ślad!