Nefmi na...

email Facebook GooglePlus Twitter Instagram

Opowieści z Narnii: Lew, czarownica i stara szafa

Tytuł oryginału: The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe
Autor: Clive Staples Lewis

W czasie drugiej Wojny Światowej czwórka rodzeństwa - Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja - uciekają z atakowanego Londynu. Zostają wysłani do domu profesora Kirke'a.
W czasie zabawy, najmłodsza z nich, Łucja, trafia do magicznego świata - Narnii. Rodzeństwo z początku jej nie wierzy, ale dziewczynka udowadnia im, że to prawda. Wchodzą do tajemniczego świata, którym rządzi zła czarownica, Jadis. Sprawiła ona, że w Narnii wiecznie trwa zima, ale nie ma świąt.
Rodzeństwo dowiaduje się, że mają spełnić przepowiednię, która mówi, że władza Białej Czarownicy upadnie kiedy dwóch synów Adama i dwie córki Ewy zasiądą na tronie. W wypełnieniu proroctwa ma im pomóc legendarny król Narnii, lew Aslan. Niestety jest on dopiero "w drodze"...
Czy uda im się wypełnić przepowiednię i pokonać złą wiedźmę?

PS Książka jest naprawdę świetna i bardzo wciąga. Przeczytałam ją po obejrzeniu filmu, który również bardzo mi się podobał. Polecam!

1 komentarz :

  1. Najpierw czytałam książki, potem oglądałam filmy. Bardzo lubię tą książkę jak i całą serię. Chociaż "Lew, czarownica i stara szafa" jest chyba najfajniejsza, najwięcej magii ma w sobie :) Lubię do niej wracać :)

    OdpowiedzUsuń

Znasz już moje zdanie, teraz ja chciałabym poznać Twoje - wyraź opinię, zgódź się ze mną lub nie, podyskutuj, pożartuj. Zostaw po sobie ślad!